Wednesday, October 24, 2007

Vi har fått ny hushjelp/nanny




Vår gamle hushjelp har flyttet tilbake til Laos og vi har derfor fått oss ei ny hushjelp/nanny.
Hun heter Doy og er fra Udon i nord-øst Thailand. Hun har vært hos oss i snart en måned og Chalom har blitt veldig trygg og begeistret for henne, og kanskje enda mer begeistret for mannen hennes Bontam, som også bor i nabohuset. Han jobber for Be. Gutten på det ene bildet heter Jack og er sønnen deres. Både Be og meg er veldig fornøyd med de to. De er veldig koslige, positive og flittige. Og det viktigste- de viser masse omsorg, tolmodighet og interesse for Chalom. Doy har siden hun var 16 år jobbet i byggebransjen, så for hun er det å være hushjelp noe nytt, som hun føler seg lite kompetent til. Som hun sier til meg, å mure et hus er ingenting, men å gjøre husarbeid, det er vanskelig det. Jeg synest hun gjør en god jobb jeg. Er til veldig god avlastning for en høygravid dame, eller for bestemor som sønnen hennes kalte meg en dag (da følte jeg meg supergammel....). Denne uken har Be ikke vært på jobb, derfor jobber de her hjemme med å lage et skap til kjøkkenet vårt. Det lager de av gammelt materiale som Be har funnet på tomta vår. Det blir veldig fint. Det er jo det Be drømmer om å gjøre, lage møbler.
Our old maid went back to Laos, so one months ago we got a new one, her name is Doy and comes from Udon. Her husband Bontam works for Be. We are very pleased to have them with us.

1 comment:

Anne Brit og Arne said...

Sawatdii kha, Khun Yaj...

Imponert over hushjelpa di i bursdagen til Chalom, godt at du har gode folk rundt deg no. Det fortener du med den store magen din!