Thursday, May 24, 2007

Vi feirer Chalom!!!

Chalom er en gutt det er verdt å feire hver dag, på søndag så feiret vi han litt ekstra. Helt siden jeg kom tilbake fra Norge så har jeg tenkt jeg skulle ha en liten dåpsfest i kirken vår her i Bangkok . Chalom ble jo døpt i Norge, men jeg ønsket å markere overfor menigheten her at det er Immanuel menighet han vil tilhøre nå framover. I Immanuel kirke så har vi en tradisjon på at medlemmene selv "gir" middagen (vi har kirkemiddag hver søndag), og denne våren hadde mange skrevet seg på listen om å gi mat. Derfor var første ledige søndag 20 mai. Og det ble dagen hvor vi spanderte maten. Jeg hadde fått venninne Kung til å lage mat og kaker. Brus ble kjøpt inn og bordene ble dekt med fargerike duker. Koslig var det på kirkemiddagen den dagen. Skal prøve å ha det som en tradisjon at vi spanderer maten i kirken på dåpsdagen hans.
(på www.taize.com kan dere lese en artikkel om taize gudstjenesten vi hadde på Lovsangshjemmet)

2 comments:

Anonymous said...

Det ser iallefall ut som Chalom er fornøyd med festen. Maten var nok helt super med Kung som kokk!

Thaimaria said...

Og Chalom blir bare finere og finere...