Sunday, May 6, 2007

Kokken Anne

Urolighetene fortsetter i dette flotte landet vårt. I dag kunne taxisjåføren (på vei hjem fra kirken)fortelle om enda en bombe i Bangkok, han fortalte om korupt regjering og at det er mafian som nå står bak regjeringen. Folk har fått dårligere råd og maten er blitt dyrere. Videre kunne jeg lese i VG at mange var blitt drept i Sør-Thailand i helga. Alt dette leser jeg og hører om, men det som opptar meg mest er det som skjer i vår lille familie i vårt lille trygge nærmiljø (trygt og trygt, på fredag kveld så var Be vitne til en motorsykkelsjåfør som stjal veska til ei jente som kom gående her i soien vår. Be satt i en taxi og kunne ikke gjøre noe). Chalom blir 7 måneder neste lørdag. Han er en stor, smilende og flott gutt. Nå er det mat som er det store. Han blir stadig introdusert for nye retter og spiser gladlig det han får. Dere som kjenner meg vet at noen kokk- det er jeg ikke, men dere skulle sett meg nå, her jeg sitter med småbarnsmatbok utgitt av helsedirektoratet, og mikser de lekreste retter i stavmixeren. Her går det på poteter, gulrøtter, poteter og gulrøtter, poteter og brokkoli. Ja det er vel så langt jeg har kommet i mine kokekunster. Be står for thaimenyen. Ris og fisk og ris og det gule i egget. Ellers så får han bananer og babygrøt fra Norge (takket være kolega Merete som har kjøpt det til han). Det er fint å se at han koser seg med maten og så får vi håpe det fortsetter sånn videre også. Ellers er det et problem at thaier stikker til han mat, så han har både spist saftis og skive - sånn før jeg ble obs på hva som skjedde.....

1 comment:

Anonymous said...

Kokken Anne, ja, det må jeg si - det er utrolig hva et barn kan få en til å gjør!