Thursday, January 25, 2007

Besøk fra Lovsangshjemmet

Gip ringte i forrige uke og lurte på om hun kunne komme på besøk. Hun var selvfølgelig veldig velkommen og vi hadde en koslig dag sammen på lørdag. Gip var en av de første jeg ble kjent med da jeg begynte på Lovsangshjemmet. Moren til Gip hadde hørt at det var en utlending (meg) som var begynt å jobbe der og tok med seg dattera for å spørre om jeg kunne undervise henne i engelsk. Dette er for snart 5 år siden, og siden da så har vi møttes en gang i uken til engelskundervisning. Vi har blitt veldig godt kjent og det er flott å få følge henne. Hun har betrodd seg mye til meg og snakket om tema som er vanskelige å snakke om hjemme. Nå er Gip begynt på universitetet. Hun er den første av mine elever som har gjort det. Og ikke nok med at hun er begynt å studere på universitet, hun går på et engelskspråklig universitet, dvs at alle forelesninger foregår på engelsk. Er ikke det flott av ei jente fra slummen som på mange måter har alle odds mot seg!!!!! Jeg er kjempestolt av henne, og veldig glad for at hun fortsatt trives sammen med sin gamle lærer.

2 comments:

Anonymous said...

sawadee kha : )

så utrolig "kjekt"at dere har fått dere blogg,adopterer litt ord fra andre dialekter etter snart 2 år på internatskole..
stakkar Be da,hva har han skadet seg på ?utrolig kjipt å bli sykemeldt sikkert,men han får nyte tida med den skjønne/fantastiske "prinsen av Lad Prao" ; )))
imorra drar vi på turne med skolen..men først i helga skal jeg stå på stand for HALD på impuls i stavanger,og ikke minst treffe igjen camilla/phet ; )
snakkes,klemmer Anne/Taptim : )))

Anonymous said...

Kjære Anne og Be!
Takk for sist - kjekt å hilse på dere.
Gratulerer med Chalom! Han er en nydelig prins.
Har lyst å sende et dikt av Andre`Bjerke:

TO LUKER.
Et lite mysterium er ikke mer
enn det at en ørliten kropp,
er våknet til jorden
den nyfødte ser.
To luker til himlen går opp.

Selv femtrinnsraketter og stjernefysikk
blir puslingers puslespill,
når det nyfødte barn med
et eneste blikk,
beviser at Gud er til.

Ellers så er det flott å lese om arbeidet for barna i slummen. Ekstra kjekt at det blir frukter av det og at det igjen kan føre til får nye og bedre muligheter og økt livskvalitet.
Hilsen fra Britt & Geir - Marias foreldre.