Wednesday, January 31, 2007

To luker

Som jeg har nevnt tidligere så er det veldig koslig med en hilsen. Foreldrene til misjonær
kolega Maria, sendte en hilsen i forrige uke, sammen med den så sendte de også et dikt av Andre Bjerke. Det er så fint at jeg legger det ut på bloggen slik at alle kan lese det.

Nå er det leggetid for Chalom, pappaen gir han melk fra flaske og mammen blogger. Livet er godt!
Gutten på bildet er et annet vidunder, søskenbarn Haakon, på pappa Ivars arm.

To luker

Et lite mysterium er ikke mer
enn det at en ørliten kropp,
er våknet til jorden
den nyfødte ser.
To luker til himlen går opp.

Selv femtrinnsraketter og stjernefysikk
blir puslingers puslespill,
når det nyfødte barn med
et eneste blikk,
beviser at Gud er til.






5 comments:

Anonymous said...

Hei Anne og Be. Kjekt at dere og er bloggere. Da er det fleire vi kan holde oss oppdatert på om kordan det står til med Thailand og misjonærene der. Vi skulle gjerne vore der, men kanskje vi får mulighet seinare.
Dette kjem kanskje litt seint, men gratulerer med bryllup og baby. Veldig kjekt.

Hilsen Tore, Mildred, Filip og Elias

Anonymous said...

hei!
Koselig blog!
jeg tumler med planer om å besøke deg i november (en meningsløs måned i Norge!). Er du fortsatt i permisjon da?

Gunnar

Anonymous said...

Takk for hilsen Tore og Milred og alle dere andre. veldig kjekt!


Til Gunnar.

Jeg er ferdig med permisjon da, men du er veldig velkommen likevel!

Anne

Anonymous said...

Hei Anne!
Nå fikk jeg endelig adressen til sida di og jeg må jo bare si at Chalom må være den søteste babyen jeg har sett! Gratulerer så veldig mye!
Hvordan går det ellers på Lovsangshjemmet? Er Nin og Non der enda? Huff, savner livet der nede, men foreløpig har ikke muligheten til å reise ned bydd seg. Men vi prøver.
Kos deg som mamma!

Klem - Kristin Maria Happy Pig

Anonymous said...

Til happy pigs og alle andre hald folk.

Så mange av dere har sendt meg en hilsen og sagt dere savner oss. Det er bare så kjekt og så oppmuntrende, det må jo bety at tiden på Lovsangshjemmet har satt sine spor. Dere har alle vært til kjempegod hjelp for oss, så kjekt hvert år når superengasjerte ungdommer kommer ned og jobber sammen med oss gamle. Kjempebra!
Nin og Non er der fortsatt, like søte som alltid.

Anne