Sunday, August 10, 2008

Morsdag


På søndag feiret vi morsdagen i kirken. Morsdagen er egentlig den 12. Samme dag som dronningens bursdag, men vi la feiringen til søndagens gudstjeneste. Det var en fin gudstjeneste med masse folk (til å være Immanuel). For thaimødre så er dette en rørende affere og det grines og tørkes tårer når barna kommer fram og vaier for de og gir de blomster. For en farang (utlending) mamma så var det også rørende, men den store tåreflommen uteble. Chalom var kjempesøt der han kom og vaiet og gav mammen en blomst, for like etterpå å ta den tilbake. Barn fra Lovsangshjemmet kom og gav meg blomster, og jeg kjente en stikk av dårlig samvittighet for disse barna mine, som jeg har brukt så lite tid på de siste to årene. Men flott og rørende var de når de kom med blomster til meg. Årets mamma (stemt fram av de som går i kirken) var fostermoren til Nok. Historien om Nok og moren kan dere lese på http://www.lovsangshjemmet.blogspot.com/ .

Senere på dagen dro vi for å treffe bestemor, tanten, onkelen og søskenbarnet til Chalom og Thanan. Be kommer fra en postfamilie hvor både moren (pensjonert), søsteren og svogeren jobber i posten. Nå feiret de 125 års jubileum og vi deltok sammen med mange andre postglade på begivenheten. Her fikk vi et tilbakeblikk i postens historie, ikke så mye jeg fikk med meg med to travle små, men koslig var det likevel å være sammen med familien. Her kommer noen bilder.

Et godt gammelt sukkerspinn falt i smak!Og veldig spennende å se på mens de lagde det.

No comments: