Sunday, November 11, 2007

Mens vi venter.....

Nå er jeg på overtid....termin var 8. november. I dag er det 11. og etter en skjekk hos legen inkludert sparketest, så er det ingenting som tyder på at Thanan har tenkt seg ut. Jeg har en del vondt og har trodd fødsel er på gang i flere uker allerede.... men det er nok bare det de kaller vonde kynnere tenker jeg, for rier var det iallfall ikke noe tegn på i dag. I går prøvde jeg å gå han ut, men det hjalp ikke. Da var hele familien på musikkfestival. Vi hadde noen fine timer der, Chalom hjalp T-bone å selge plater, han gjorde en strålende innsats, men jeg har desverre ikke fotobevis på det- for jeg glemte selvfølgelig kameraet. Ellers så synest han den japanske perkusjonsgruppa var bra, og heiv seg inn i dansen. Chalom og Be kunne nok ha holdt på utover kvelden, det gjorde da også Be, men jeg tok med meg Chalom hjem etter noen timer.
I dag har Chalom prøvd om det er mulig å klare seg en hel dag uten søvn.....han sov et kvarter i ti-tiden i dagmorres og etter det så har han nekta å sove. Han slokna halv 7, halvannnen time for tidlig. Så imorgen blir det nok en ny dag ved 5-tiden.....
I morgen skal Be og jeg på storshopping, Be har fått noen penger til prosjektet han har startet; Faa lang fon, og vi skal ut å kjøpe undervisningsmateriell, formingsutstyr og leker til noen barnehager og en barneskole. Faa lang fon trenger fortsatt masse støtte, så støtt ivei.....(satser på at Thanan ikke kommer i løpet av natta).
Så litt gjør vi da i ventetiden. Besøk har vi stadig vekk. Å leve med en thai er sosialt, å leve med Be er supersosialt. Han elske å ha mennesker rundt seg, så det har jeg også måtte venne meg til.

Her er et par bilder som en venn av Be har tatt av prinsen. På det ene bildet er Chalom sammen med et ganske fast inventar i huset vårt, han som forer Chalom med usunn drikke, heter New. Er Bangkokgutt som har studert musikk i England i 5 år.

5 comments:

Marit og Satad said...

Heisann!

Huff, jeg vet hvor utrolig kjedelig det er å gå på overtid. JEg har tenkt på deg de siste dagene, skal tro om Anne har kommet seg på sykehuset...
Da har jeg ikke annet å si enn at du må være flink å følge de råd du har fått, så skal du nok se at lillegutt kommer snart..!

Klem fra Marit

Anonymous said...

Kanskje all shoppingen får fart på fødselen...Thanan kommer vel først når han er klar, men det er uansett slitsomt å gå på overtid.

Chalom så riktig så tøff ut der han sto med vannslangen. Fristet det å sprute på pappaen eller?

Anonymous said...

Eg ynskjer deg lukke til med fødselen! Det er litt kjekt å gå over tida òg for då er du SÅ klar for kva som skal skje når det først tek til å skje noko...

Her i Haugesund skin sola i dag:)

Gerd Kristin

Anonymous said...

Også eg som har gått og tenkt at no er sikkert Thahan kom til verda...
Gud velsigne deg og passe godt på deg!!
Klem frå Bente Anita

Irene said...

Hei Anne:
Håpe for din del at Thanan har komt ut no, for det er ikkje noko særleg å gå sånn. Kanskje ventar han til 2-årsdagen til Ingeborg(den 19.)det hadde vore morsomt:-)
Iallefall Lykke til.
Klem frå Irene