Friday, January 22, 2010

Dagene flyr

Masse skjer både på jobb og hjemme. Når det gjelder jobb så føler jeg at januar til nå har handlet om møter og atter møter. Når det gjelder fritid og heim så handler det som vanlig om våre små prinser, men også 0m barnas dag, kjekt besøk og ny barne- dyre og huspasser.Før jul så fikk jeg en hyggelig og overraskende mail. Rosina som jeg studerte sammen med i England for over 10 år siden og var den jeg var mest sammen med der, skulle til Thailand og lurte på om å få treffe meg og se hvor jeg arbeidet. Jeg inviterte henne til å bo hos oss og vi hadde en veldig koslig uke sammen hvor vi også fikk være litt turister i egen by. Som bildene ovenfor viser. En dag var pappen hjemme med guttene og Rosina og jeg hadde oss en jentekveld. Vi startet kvelden på det nyåpnede Bangkok kunst og kultur senter. Det var første gangen jeg var der og ble imponert. Utstillingene var ikke så veldige (bortsett fra en), men bygningen var veldig stilig. Vi fortsatte kvelden med middag på Bayoke tower (høyeste bygning i Bangkok) og avsluttet på en engelsk pub, for å mimre om gode dager i Whitby.

Hvert år i januar arrangeres barnas dag her i Thailand. Da er det masser av arrangementer rundt i byen. Mine kunstnervenner arrangerte barnas dag på Chatuchak weekendmarked og vi var invitert til å delta på det.
Her er guttene sammen med Grit og datteren Ploy.

En dag fikk vi et veldig koslig besøk. Jorunn, Eivind og Ingvild kom på middag til oss sammen med en venn. Det finnes noen mennesker som bare sprer rundt seg med glede (og latter) - denne gjengen er noen av de.
Sombon er onkel til Banut og han skal bo hos oss en stund og hjelpe til med å passe hus og heim.
Be er mye borte så vi trenger en som bor sammen med oss og passer på. Vi bor i et område med en del sosiale problemer så det er ikke så kjekt for meg å være alene. Sombon er veldig flink å veve så han og jeg skal designe skjerf sammen. Spennende.
Og til slutt et bilde av denne sjønnassen. Banut sin operasjon var bare så vellykket og han utvikler seg flott og er bare helt nydelig. I januar var han på kontroll her i Bangkok og bodde hos oss en uke.

2 comments:

Anonymous said...

Såå jillt å læsa på bloggen:) ÆG SAVNE LIVE DER NERE SÅ UTRULIGT MØJE!!!!
Hels kjende å kos dåkke viare i travle tie m prinsane, jobb å litt sosiale ting, dæ æ viktigt dæ ao...

BK

Anonymous said...

ma sjekke:)