Sunday, August 9, 2009

Morsdag

På søndag feiret vi morsdag i kirken. Her i Thailand feirer de morsdag på dronningens bursdag som er nå på onsdag, vi startet litt tidlig. Alle mødrene ble oppfordret til å ha thaiklær på. Jeg benyttet anledningen til å bruke en av mine mange Kareen drakter (som Be har fått i gave fra folk i landsbyen han jobber). Jeg kledde også guttene opp i Kareen klær. Chalom synest det var helt topp å ha like klær som pappan til Banut. Alle i kirken synest guttene var knallsøte i klærne, det synest mammen også. Det var helt fullt i kirken den dagen og en av våre flotte jenter som går på søndagskolen ble døpt samme dag. Det var en flott opplevelse. Her kommer noen bilder fra gudstjenesten.Chalom er veldig glad i å ta bilder, men kutter som regel hodene av folk når han tar de. Derfor har jeg sagt til han at han må ta bilde av hodene. Da han hadde tatt dette bildet av kvinnegruppa som sang så kom han strålende tilbake og sa han hadde tatt bilde av hodene...og det stemte jo det...
Alle mødrene måtte komme fram og så kom barna og gav blomster. Vi fikk også en pakke melk som skulle gi oss styrke, tilslutt så ba menigheten for oss. Til lunsj var det stående buffet. Den fikk jeg ikke smakt på, jeg hadde nok med å springe etter guttene. De synest det var helt topp å springe mellom benker og mat og folk som satt og spiste.
Her vaier Chalom for så å gi meg en blomst etterpå. Er han ikke søt vel?

2 comments:

Anonymous said...

hei ! så flott å se bilder fra ferien din. Jeg "snakket " med Irene på facbok og neste gang du er hjemme hadde det vært hyggelig å få til et treff med tronheimsgjengen!! Vi er også ferdig med ferie. Henriette begynner i 10.klasse(15 år)og jonas i 6.klasse (11år) Tiden flyr...klem heidi

Anne Brit og Arne said...

Sååååå kjekt å lesa! Glede meg t å sjå dåkk snart! Jenny har någe i hagen så hu glede seg t å visa t Chalom...