Tuesday, February 28, 2012

Nytt fra oss i Lad Prao

Her kommer enda en av disse siden sist hilsningene. En liten oppramsning av noe av det vi har opplevd den siste tiden. Be har nettop vært hjemme i to uker og har fått fikset mye i huset i den perioden, så nå har vi dører og vinduer og kan låse alle plasser. Hage og gress har vi også fått. Begynner å bli riktig så fin denne heimen :-) Det er et rolig nabolag, men likevel veldig sentralt.
Be har til vanlig travle dager i fjellet og reiste tilbake i går. Både ny kjøkkenbygning og nytt gutteinternat er under oppbygning på tomta. Internatet skal være i jord og dagen etter T-bone konserten som Faa lang fon arrangerte i Pai nå i slutten av januar, så var over 30 frivillige fra mange ulike land og hjalp til på tomta med å lage murstein av jord. Jeg har også hatt travle tider, for det tar tid å flytte inn i nytt hus samtidig som en skal organisere hverdagen og har full jobb... På Lovsangshjemmet har vi det bra, mange gode ting skjer der. Siden jeg ikke har lagt ut bilder fra julefesten så gjør jeg det nå. Jeg har nettop blitt valgt som ny leder i medarbeiderforeningen i NMS, et verv jeg nok helst kunne tenke meg at noen andre tok, men men. Jeg har også sittet i komiteen for årets misjonærmøte og brukt noe tid på det. Det var i helgen nede i Pattaya og var veldig vellykket. Vi hadde fått et ungt par fra NMS U til å ha barneopplegget og de sørget for at barna mine hadde tidenes MM. Thanan ble veldig begeistret for paret og var ivrig til å hjelpe Ragnhild med rullestolen :-) Nå håper jeg på litt roligere tider og bedre tid til å følge opp prinsene. Satt i dag sammen med Chalom og såg på noen ark som han hadde fått i barnehagen, og finner ut at guttungen har lært nesten alle lydene i alfabetet og begynt å kunne lese noen enkle ord også... det går fort framover og jeg må nok være flinkere til å følge guttene opp med lekser ol. Kjekt at de trives så godt i barnehagen. Under juleforestillingen til K2, der Chalom går, så hadde Chalom sin første soloreplikk på scenen. En stolt mor fulgte med fra salen...Heldige guttene som går i Patana barnehage, denne uken er barnehagen blitt til en jungel....
Dyr er fortsatt det store og her har Chalom funnet verdens søteste elefant og var så heldig å få sitte på den.
Ellers så er det for det meste hester det rides på. Hver gang vi er i Hua Hin så hører det med minst en ridetur på stranden. Nå er de ganske så trygge på hesteryggen og tør å ri helt alene. Hest er best!Vi hadde en uke sammen med mamma og pappa i Hua Hin, her kommer noen bilder fra det.Middag på mamma og min sin stamkafe...mamma hadde vondt i foten og tilbrakte veldig mye tid i en stol med en god bok i fanget.Julepynt foran et kjøpesenter i Hua Hin. Chalom synest det var nydelig og ville ta bilde :-)Lek på stranden.Venninnen til Thanan, Olivia, har sommerhus på stranden i Hua Hin. Moren hennes inviterte alle 6-åringene i Immanuel daghjem på tur til huset sitt og til tekstilfabrikken hun har der. Guttene og jeg ble en dag lenger og koste oss i vakre omgivelser sammen med flotte mennesker.










En dag hadde jeg et hyggelig besøk på Lovsangshjemmet. Selveste sjefen i kirkerådet og utenlandssjefen i Sjømannsmisjonen var på besøk. Ble veldig kjekt da jeg og sjømannen skjønte at vi kjente hverandre- fra yngre dager i Stavanger. Sjømannskirken har en bod på backpacker gaten - Kao san, hver fredag og jeg var med de opp der en tur.
Guttene deltar aktivt på leker på søndagskolen.Endelig kom pappa hjem og guttene kunne få hårklippen sin. Handyman på mange områder den mannen min :-)
T- Bone er jo bare best da. Her er guttene mine sammen med Gap- vokalisten. Bildet er tatt på en musikkfestival her i Bangkok.

1 comment:

Anonymous said...

Hei hei:) Så jillt å læsa om dåkke, å så mangen fine bilde. Glede mæg te å sjå dåkke ijenn i april. Hels mann å barn så snakkes me. klem ifrå hu BK