Sunday, November 30, 2008

Felles middag

I kirken vår har vi en koslig tradisjon og det er å spise middag sammen etter gudstjenesten. Folk i menigheten deler på å betale utgiftene, dvs at en person eller en familie betaler for middagen en søndag. En gjør som regel dette i forbindelse med spesielle anledninger som feks bursdager. Nå på søndag var det vi som hadde skrevet oss på lista, anledningen var Chalom sin dåpsdag. Jeg tenker det kan være fint og også viktig å fokusere på dåpdagen, derfor har jeg valgt å betale for maten i forbindelse med guttenes dåpsdager. Å ha ansvar for middagen er veldig enkelt, du gir en sum penger og så lager en i kvinnegruppa mat. Jeg gav 200 kroner til middagen og for det så klarte Ån, som var den som hadde ansvar den dagen å lage tre deilige retter, i tilegg til at vi fikk frukt etterpå.
Siden det var første søndag i advent så ble juletreet pyntet. Mine to håpefulle var svært så hjelpsomme. Her kommer et par bilder av det.
Og så vil jeg ønske dere alle en fin advent.

No comments: