Sunday, June 10, 2007

Up with people


I 16 dager har vi hatt to gutter boende hos oss. Vi har vært hostfamily! De nye familiemedlemmene heter Patrick og Leo, er 22 år og kommer fra Chicago og Brasil.

De går på en slags reisende folkehøyskole som heter "Up with People", de reiser rundt i verden, bor hos vertsfamilier og gjør ulikt sosialt arbeid. 6-7 stykker har hjulpet til på Lovsangshjemmet (tilsammen er det ca 60 studenter og de jobber med ulik form for sosialt arbeid her i Bangkok). Dere kan lese mer om "Up with people" på hjemmesiden deres WWW.UPWITHPEOPLE.ORG


En dag hadde jeg alle på omvisning på Lovsangshjemmet. Det var veldig kjekt. De var superengasjerte og bombaderte meg med spørsmål- noe jeg liker. De har også satt seg som mål å få Gip (engelskeleven min som nå går på internasjonalt universitet) med i "Up with people". De ble kjempeimponert da de traff henne i slummen og har stor tro på at hun kan få dekket alle utgifter til skolen. Jeg har snakket med foreldrene og de er positive, men hun må studere ferdig først.


Vi har hatt to fantastisk flotte gutter på besøk. Positive, sosiale, smilende, oppmerksomme- rett og slett to utgaver av drømmeungdommen. De har også hatt det veldig godt hos oss (de sier iallfall det). Hos oss har de fått møte thaikultur gjennom Be og vennene hans, samtidig som de har hatt meg som vet hva utlendinger setter pris på (som feks vestilig frokost....)


Her kommer et bilde av vår internasjonale familie med hele 5 nasjoner representert (og en blandings- Chalom). Bak fra venstre: Chicago, Norge, Brasil, blandingsen, Thai og helt framme, Laos.

1 comment:

Anonymous said...

hei anne be og chalom...nå er kofferten klar og jeg er veldig klar ; ))tar fly 16.50 fra oslo idag,fremme imorra formiddag i thailand....GLEDER MEG MASSE TIL Å SE DERE !!!SEE U KLEMMMER ANNE )